top of page

הודו ישראל וחזרה - מסע דרך ריקוד הודי קלאסי

בשנת 2004 הגעתי להודו למסע יוצא דופן. הנה הבלוג הראשון שכתבתי מיד לאחר שחזרתי לישראל ב2010

 

אני במסע אחר...

הכל התחיל מסקרנות ומשיכה עזה של הגוף והנפש למשהו אחר...ריקוד אחר...קצב של תרבות אחרת ועכשיו זה כמו לחיות בחלום שנרקם בשבילי... כל חיי הלכתי בעקבות החלומות. חלמתי, דמיינתי, רציתי ...... ועשיתי. החולם הופך למטרה! אבל מה שמעניין באמת זה מה שקורה בדרך להגשמת החלום. לפעמים הוא אפילו מתהפך ומשתנה ומגשים דברים שבזמן אחר הייתי חושבת שזה חלום של מישהו אחר...

אז כמו רבים הגעתי להודו. רק בשביל לחוות את הריקוד. האמת שרציתי לחוות ריקודים של כל העולם, של הרבה תרבויות אך הגורל / חלום / מטרה השתנו עם הפגישה עם עומק הריקוד הזה. על זה כבר סיפרתי ועוד אספר... בשנת 2006 הופעתי עם הלהקה של הגורו שלי Vyjayanthi Kashi בבנגאלור, מנהלת ומקימה של Shambhavi School of Dance. במופע היו נציגים של קשרי תרבות הודו ומשם נפתחה הדרך למלגת לימודים למטרת מאד ספציפית "Learning Kuchipudi under ICCR schoolarship"... תענוג לשאת כזו כותרת בויזת הסטודנט לשנתיים המודבקת על דפי הדרכון!

החיים בהודו אחרים. לימוד ריקוד הודי זה לחיות בתוך התרבות, גם אם צריך לאכול אורז בידיים...יש בהודו עומק רוחני מרתק, שבא עוד יותר חזק שמשלבים את העומק הרוחני שלנו.

לא קל להיות תחת גורו בהודו. זה דורש הרבה ויתור וסבלנות וכשחושבים על זה...אלו תכונות נפלאות שיש לי המזל להתמודד ולחזק אותן.

שיבה עם עשר ידיים במקדש בדרום הודו

ריקוד הודי הוא לא רק תנועות. לא רק סיפורים. לא רק התרבות ההודית. זוהי פילוסופיה שלמה, ולמי שיש לו אומץ וכוח רצון- גם דרך חיים (כמו הגורו שלי), וככל שמעמיקים בו רואים כמה קצת אנחנו יודעים...

האפשרויות נמשכות גם עד מעבר לאופק, גם מגיע לעומקים רוחניים ואנרגטיים וגם עולה ועולה למעלה לאינסוף...

פוסטים רצים
פוסטים אחרונים
תגיות
עקבו אחרינו
  • Facebook App Icon
  • Google+ App Icon
  • LinkedIn Social Icon
bottom of page